UACH > O NÁS > Povinné údaje

Povinné údaje

PLNÝ OFICIÁLNÍ NÁZEV

Ústav anorganické chemie AV ČR, v. v. i., (dále jen "ÚACH AV ČR"), zapsaný v rejstříku veřejných výzkumných institucí pod spis. zn. č. 17113/2006-34/ÚACH.

DŮVOD A ZPŮSOB ZALOŽENÍ

Pracoviště bylo zřízeno usnesením 19. zasedání prezidia Československé akademie věd ze dne 4. prosince 1958 pod názvem Ústav anorganické chemie ČSAV. Ve smyslu §18 odst. 2 zákona č. 283/1992 Sb., se stalo pracovištěm Akademie věd České republiky s účinností ke dni 31. prosince 1992. Na základě zákona č. 341/2005 Sb. se právní forma Ústavu anorganické chemie AV ČR dnem 1. ledna 2007 mění ze státní příspěvkové organizace na veřejnou výzkumnou instituci.

Zřizovatelem podle zákona 341/2005 Sb. je Akademie věd České republiky.

ORGANIZAČNÍ STRUKTURA

Organizační struktura ÚACH AV ČR je popsána v položce menu O nás/Struktura ústavu nebo v dokumentu Organizační schéma.

KONTAKT

Adresa:
Ústav anorganické chemie AV ČR, v. v. i.
250 68 Husinec-Řež č.p. 1001
Česká republika

Telefon-provolba: +420 / 311 23x xxx (telefonní seznam)
Fax: +420 / 220 941 508

sekretariát ředitele: +420 / 220 940 158
E-mail: sekretar@nulliic.cas.cz
Datová schránka: xpbncig
Webové stránky: https://www.iic.cas.cz
Úřední hodiny pro příjem dokumentů: pondělí - pátek, 8:30 – 13:30

IČO:61388980
DIČ:CZ61388980

ZPŮSOB PLATBY ZA POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

bankovním převodem:
číslo účtu: 679114193, kód banky: 0300, konstantní symbol: 0308,
variabilní symbol: doporučujeme uvádět IČO organizace nebo datum narození (DDMMRR),
zpráva pro příjemce: uveďte evidenční číslo, pod kterým byla Vaše žádost zaevidována

osobně:
v pokladně ÚACH  AV ČR v sídle instituce

poštou na adresu:
Ústav anorganické chemie AV ČR, v. v. i., 250 68 Husinec-Řež, č. p. 1001

IDENTIFIKAČNÍ ČÍSLO

IČO: 61388980

DAŇOVÉ IDENTIFIKAČNÍ ČÍSLO

DIČ: CZ61388980

DOKUMENTY

Zřizovací listina

MÍSTO A ZPŮSOB, JAK ZÍSKAT PŘÍSLUŠNÉ INFORMACE

poštou:  Ústav anorganické chemie AV ČR, v. v. i., 250 68 Husinec-Řež, č. p. 1001
telefonicky: +420 / 220 940 158
faxem: +420 / 220 941 508
e-mailem: sekretar@nulliic.cas.cz

Poskytování informací se řídí platným sazebníkem - viz poslední bod tohoto seznamu

KONTAKTNÍ MÍSTO

Místo, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh nebo podnět či jiné dožádání anebo místo pro obdržení rozhodnutí:

Sekretariát ředitele ÚACH AV ČR, v. v. i.

Prohlášení o přístupnosti webových stránek

PODÁNÍ OPRAVNÝCH PROSTŘEDKŮ

Místo, lhůta a způsob, kde podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech:

Odvolání:

Proti rozhodnutí povinného subjektu lze podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, odvolání, a to písemně. Odvolání se doručuje povinnému subjektu, který rozhodnutí vydal, tedy ÚACH AV ČR. Povinný subjekt ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu.

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace:

Žadatel může, při splnění zákonných důvodů, podat stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace, zejména pokud mu nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti ve lhůtě do 15 dnů ode dne doručení žádosti ÚACH AV ČR nebo mu nebyla poskytnuta informace buď vůbec, nebo pouze částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí. Stížnost lze podat písemně ÚACH AV ČR, a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení o vyřízení žádosti nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace.

O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena. Ostatní žádosti, návrhy a jiná dožádání jsou vyřizována v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád a v souladu s vnitřními předpisy ÚACH AV ČR.

VZORY FORMULÁŘŮ

žádost o poskytnutí informace
formulář pro podání opravného prostředku

POPIS POSTUPŮ

Postup ÚACH AV ČR při vyřizování žádostí, návrhů a jiných dožádání občanů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:

  • ÚACH AV ČR posoudí obsah každé podané žádosti a:
    v případě, že je žádost nesrozumitelná, není z ní zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne jejího doručení - ÚACH AV ČR žádost odloží,
  • v případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti ÚACH AV ČR, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů žadateli,
  • poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání nebo od upřesnění žádosti, a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii, nebo na paměťových mediích.

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou ústně za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Podmínky, za kterých je ÚACH AV ČR povinen, nebo může požadovanou informaci odmítnout, poskytnutí informace omezit anebo odkázat na zveřejněnou informaci, jsou upraveny zákonem č. 106/1999 Sb.
Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů (§ 14 odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.), nejvýše však o 10 dní.

PŘEHLED

Právní předpisy související s činností ÚACH AV ČR:

  • zákon č.341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích,
  • zákon č.283/1992 Sb., o akademii věd,
  • zákon o 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách,
  • zákon 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu a vývoj,
  • zřizovací listina.

POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ

Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací je ZDE.

 

VÝROČNÍ ZPRÁVY minimálně za dva předchozí kalendářní roky o činnosti subjektu v oblasti poskytování informací:

 

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2024

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2023

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2022

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2021

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2020

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2019

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2018

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2017

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2016

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2015

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2014

Výroční zpráva ÚACH AV ČR o poskytování informací za rok 2013

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Informace o zpracování osobních údajů

Dokumenty v digitální podobě

Dokumenty v digitální podobě jsou přijímány prostřednictvím e-mailu, datové schránky a osobně na médiu pro přenášení elektronických dokumentů (CD, DVD, USB). Dokumenty v digitální podobě jsou přijímány v předepsaných datových formátech (pdf, txt, rtf, doc, xls, docx a xlsx). ÚACH AV ČR, v.v.i. nepřijímá doručené digitální dokumenty se škodlivým kódem (projevem tzv. škodlivého kódu je stav, kdy dokument není uživatelsky vnímatelný – čitelný a může příjemci přivodit škodu). Takový dokument bude zničen a považuje se za nedoručený. Pokud bude zjištěn odesílatel, bude mu odesláno oznámení.


Dokumenty v analogové podobě

Dokumenty v analogové podobě jsou přejímány prostřednictvím centrální podatelny. ÚACH AV ČR, v.v.i. dále nezpracovává  doručené poškozené analogové dokumenty. Při zjištění odesílatele pošle oznámení na jeho adresu.